Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11404/5819
Title: Orientaciones para el diseño y procedimientos de la formación profesional integral del SENA
Authors: Lara Melo, Gabriel
Tarquino, Carlos
González, Bernardo
Avella, Jorge
Martínez R., Jorge
metadata.dc.contributor.corpauthor: Servicio Nacional de Aprendizaje (SENA)
Issue Date: 1983
Publisher: Servicio Nacional de Aprendizaje (SENA)
Keywords : Formación profesional
Ensañanza vocacional
Educación tecnológica
Pedagogía
Abstract: It is the product of collective work and with it begins to be consistent with what it raises within. More than 20 working days of 74 people from the General Directorate, the Regional Bogotá and the two trade union organizations of the Institution are reflected. It presents in its content the New Educational Technology with which SENA will promote the development of Integral Vocational Training responding to the policies of the national government and its own. This is, therefore, the final product of the workshop "Towards a New Educational Technology" but it is, in turn, the beginning of the new professional training, the Integral Professional Training, gestated by all of us, at all levels of the organization and with the participation active populations that will enter the process, which, in a constant dialectic, will enrich this approach and ultimately generate new ways of educating against new realities, in constant process of change.
Abstract: Es producto del trabajo colectivo y con ello comienza a ser consecuente con lo que plantea a su interior. En él están reflejados más de 20 días de trabajo de 74 personas de la Dirección General, la Regional Bogotá y las dos organizaciones sindicales de la Institución. Presenta en su contenido la Nueva Tecnología Educativa con que el SENA abocará el desarrollo de la Formación Profesional Integral respondiendo a las políticas del gobierno nacional y a las suyas propias. Este es, pues, el producto final del taller "Hacia una Nueva Tecnología Educativa" pero es, a su vez, el principio de la nueva formación profesional, la Formación Profesional Integral, gestada por todos nosotros, a todos los niveles de la organización y con la participación activa de las poblaciones que entrarán al proceso, lo que, en una dialéctica constante, enriquecerá este planteamiento y a la postre generará nuevas formas de educar frente a realidades nuevas, en constante proceso de cambio.
URI: https://hdl.handle.net/11404/5819
Appears in Collections:Libros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
orientaciones_diseno_procedimientos.pdf8.08 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons