Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11404/2633
Title: Herramientas para la formación en contextos interculturales
Authors: Van der Hammen, María Clara
Frieri, Sandra
Zamora, Norma Constanza
Navarrete, María Patricia
Others Colaborators: García, Mauricio
Pinilla, Daniela
Issue Date: 2012
Publisher: Tropenbos Internacional Colombia
Series/Report no.: Convenio SENA-Tropenbos. Formación en Gestión Ambiental y Cadenas productivas sostenibles
Keywords : Proyectos de desarrollo agrícola
Desarrollo de la comunidad rural
Desarrollo económico y social
Desarrollo de la comunidad
Abstract: 4 units are recovered as a result of the work developed in the SENA-Tropenbos agreement, which was carried out within the framework of the Netherlands international cooperation through the Netherlands Organization for International Cooperation for Higher Education NUFFIC and which is part of the the series "Training in Environmental Management and Sustainable Productive Chains". In the first unit, a series of tools that characterize the particular reality of a community from an environmental, economic, social, cultural and political perspective are described. In the second unit, tools oriented toward a self-diagnosis of the territory are presented in the third unit offers ways to help the development of entrepreneurship initiatives, finally unit 4 tends to generate reflections and draw lessons from the actions developed
Abstract: Se recuperan 4 unidades producto del trabajo desarrollado en el convenio SENA-Tropenbos el cual se ejecutó en el marco de la cooperación internacional de Holanda a través de la Organización de los Países Bajos para la Cooperación Internacional para la Educación Superior NUFFIC y que hace parte de la serie “formación en Gestión Ambiental y Cadenas Productivas Sostenibles”. En la primer unidad se describen una serie de herramientas que permiten caracterizar la realidad particular de una comunidad desde una perspectiva ambiental, económica, social, cultural y política, en la segunda unidad se presentan herramientas orientadas hacia un autodiagnóstico del territorio, en la tercera unidad se ofrecen maneras para ayudar al desarrollo de iniciativas de emprendimiento, finalmente la unidad 4 propende a generar reflexiones y extraer lecciones de las acciones desarrolladas
URI: https://hdl.handle.net/11404/2633
ISBN: 978-958-9365-25-0 (volumen 1)
978-958-9365-24-3 (volumen 2)
978-958-9365-25-0 (volumen 3)
978-958-9365-26-7 (volumen 4)
Appears in Collections:Libros



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons