Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11404/2527
Title: Gestión del sistema de control de tráfico marítimo en Colombia
Authors: Ospina Arias, Juan Carlos
Issue Date: 2015
Publisher: Servicio Nacional de Aprendizaje (SENA)
Keywords : Tráfico marítimo
Seguridad marítima
Transporte marítimo
Abstract: The book is composed of ten chapters: The first chapter describes maritime traffic control in the global environment and in Colombia. In chapter two we study the movement of cargo in the country together with the characterization of each Port Captaincy in general. The study of infrastructure 18 Juan Carlos Ospina Arias and teams is done in chapter three. The topics of personnel training and legal framework of traffic activity are discussed in chapters four and five, respectively. The discussion on the administration of VTS centers in Germany is discussed in the next chapter. In the seventh chapter a comparative study is made between the air and sea control system, a DOFA analysis is also done on the DIMAR, as the entity that regulates the control of maritime traffic in the country. In the remaining chapters the costs of the VTS centers are studied, a vision is presented referring to a new model of implementation of a maritime traffic control system in Colombia; In turn, analyze the trends in VTS development that, according to the IALA (International Association of Lighthouse Authorities), will be the predominant for the times to come. Finally, some reflections and recommendations are made so that the maritime sector of the country can be more dynamic in the future and the conclusions referring to the work are written.
Abstract: “El libro está compuesto por diez capítulos: En el primer capítulo se hace una descripción del control de tráfico marítimo en el entorno mundial y en Colombia. En el capítulo dos se estudia el movimiento de carga en el país junto a la caracterización de cada Capitanía de Puerto en general. El estudio de la infraestructura 18 Juan Carlos Ospina Arias y equipos se realiza en el capítulo tres. Los temas de formación de personal y marco legal de la actividad de tráfico se estudian en los capítulos cuatro y cinco, respectivamente. La reflexión sobre la administración de los centros VTS de Alemania, se aborda en el capítulo siguiente. En el capítulo séptimo se hace un estudio comparativo entre el sistema de control aéreo y marítimo, también se hace un análisis DOFA sobre la DIMAR, como el ente que regula el control de tráfico marítimo en el país. En los capítulos restantes se estudian los costos de los centros VTS, se presenta una visión referida a un nuevo modelo de implementación de un sistema de control de tráfico marítimo en Colombia; a su vez, se analizan las tendencias en materia de desarrollo de VTS que, según la IALA (International Association of Lighthouse Authorities), serán las predominantes para los tiempos venideros. Por último, se hacen unas reflexiones y recomendaciones para que el sector marítimo del país pueda ser más dinámico a futuro y se redactan las conclusiones alusivas al trabajo.”
URI: https://hdl.handle.net/11404/2527
ISBN: 9789588921235
Appears in Collections:Libros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gestion_sistema_control_trafico_maritimo_colombia.pdf4.08 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons