Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11404/3243
Title: La argumentación paradigmática en los procesos de enseñanza y aprendizaje de los artefactos tecnológicos
Other Titles: Paradigmatic argumentation in teaching and learning processes of technological artifacts
Authors: Cárdenas Salgado, Enrique Diógenes
Issue Date: 20-Oct-2011
Publisher: Servicio Nacional de Aprendizaje (SENA)
Series/Report no.: Informador Técnico; 75
Abstract: The main objective of this article is to review the contribution that paradigmatic argumentation can make in technology education, in the context of Colombian education; likewise, analyze some implications of the teaching of technology away from a technological practice and technological thinking for the training of students; In addition, some methodological, didactic and pedagogical elements are proposed that will serve as support for teachers to enhance the development of technological thinking in their students. It highlights the contributions that a conception of this type of thinking could make for this purpose
Description: El objetivo fundamental de este artículo es revisar el aporte que puede hacer la argumentación paradigmática en la educación en tecnología, en el contexto de la educación colombiana; así mismo, analizar algunas implicaciones de la enseñanza de la tecnología alejada de una práctica tecnológica y de un pensamiento tecnológico para la formación de los estudiantes; además se plantean algunos elementos metodológicos, didácticos y pedagógicos que servirán de apoyo a los docentes para potenciar el desarrollo de pensamiento tecnológico en sus estudiantes. Se destacan los aportes que una concepción de este tipo de pensamiento podría hacer para este propósito
URI: https://hdl.handle.net/11404/3243
ISSN: 2256-5035
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
argumentacion_paradigmatica.pdf541.15 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons